Srneći kotleti u umaku


Ovo je najbolje što sam mogla poželjeti za početak godine. Otkriće je za moje i nepca mojih prijatelja s kojima inače dijelimo prvosiječanjski ručak. Ako vam se posreći jedan ovako lijep komad mlade srnetine, spremite ga samo ovako i saznajte u čemu smo mi danas uživali...



Umak je naprosto čaroban i radila sam ga prvi put danas. 
U osnovi je to jedan poznati umak...cumberland umak... kojemu sam ja nešto oduzela, nešto dodala i termički obradila po svom... Ne da je savršen...umak je čudo... ovaj moj, naravno, jer drugi nisam probala!



Sastojci:
Komad srnećih kotleta 2 - 3 dana odležalih u marinadi

Marinada: 
2 l vode, 200 ml octa, 200 ml crnog vina, 3 - 4 lista lovora, 10 -ak zrna papra, 3 - 4 češnja bijelog luka, sol

Sve sastojke izmiješati i preliti preko mesa...

Još za umak: 
3 - 4 crvena luka, korica naranče ( samo gornji dio narezati na štapiće ), sok jedne naranče, sok pola limuna, 
1 žlica senfa, 3 - 4 žlice pekmeza od crvenog ili crnog ribiza, 200 ml dobrog crnog vina ( ja sam koristila Plavac mali ), sol i papar... i još ... mesnata slanina u kriškama

Priprema: 

Meso izvaditi iz marinade, zarezati...



...posoliti i u svaki zarez staviti po krišku - dvije slanine. Luk sitnije narezati. Meso staviti u nauljen lim za pečenje, okolo rasporediti luk i dodati koricu naranče. 



Peći u zagrijanoj pećnici na 250°C oko 15 min... Podliti s dec - dva marinade i nastaviti peći još 15 -ak min.



Meso premjestiti u drugu posudu, pokriti folijom i vratiti u pećnicu na temperaturu od 150°C . 
Za to vrijeme napraviti umak...

Luku dodati vino, prokuhati na ploči kako bi se otopilo sve ono lijepo od pečenja, dodati senf i pekmez od ribizli... promiješati da se izjednači i procijediti kroz gusto cijedilo. 
Napomena: kad se cijedi umak, poželjno je dobro istisnuti sve iz pečenog luka i ostalih sastojaka ...



Procijeđenom umaku dodati sok limuna i naranče i sve samo kratko prokuhati ... do željene i potrebne gustoće. Slika pokazuje kako bi to trebalo biti!



Meso narezati na manje komade i servirati s umakom i njokima od krumpira. 
Recept za naj njoke pogledajte tu ... http://zlicomivilicom.blogspot.ba/2016/01/naj-njoki.html



Primjedbe