Sipana pita...



Nakon što sam ga danima gledala i zamišljala, odlučivala i odustajala, evo sad je tu i sami možda nećete primjetiti sve nedostatke ovog mog kolača - sipane pite u obliku torte, kao što ni ja nisam primjetila gledajući neke druge, a trebala sam! Zato ću vam u receptu pokušati naznačiti neka mjesta na koja morate pripaziti i možda dobiti dobar kolač od jabuka...


Sastojci:
2 šalice od 2 dl brašna, 2 šalice griza, 1 pecilni prašak, 1 šalica šećera, 1 vanil šećer. 

Nadjev:
1 - 1,5 kg jabuka, 1 vanil šećer, 2-3 žličice cimeta, pola šalice šećera, 200 g maslaca.

Priprema: 

Prosijati brašno, griz i pecilni prašak. Dodati šećer i izmješati. Podijeliti na 3 dijela.
Jabuke oguliti, naribati na krupnijoj strani ribeža, dodati šećer, cimet i šećer vaniliju. Podijeliti na 2 dijela .

I ako su moje jabuke bile sočne i tek ubrane i ako sam dodala sok od velikog limuna i ako je bilo više od navedene količine naribane smjese, slojevi suhe smjese se nisu namočili kako sam zamišljala - čak je na mjestima ostalo samo brašno koje se rasulo prilikom rezanja.
Mislim da jabukama treba dodati nešto soka ... šećera ili slično... možda neki pekmez otopljen u malo vode.... Obavezno!
Na papirom prekriven oblik za pečenje ravnomjerno rasporediti prvi dio suhe smjese, preko jabuke... 


...opet sloj suhe smjese pa jabuke...  


Na vrh suha smjesa. Sve dobro poravnati i pozbiti dlanom ili valjkom... Zadnji red neka budu komadići maslaca...


Staviti više nego piše u receptu...ja sam imala kalup promjera 28 cm i nije mi bilo dovoljno 200 g masla koliko sam stavila . U receptu po kojem sam radila piše 150 g ... procijenite sami!
Peći na 180°C 45 min...Kad se ispeče ne izgleda baš obećavajuće ali zato mirisom obara s nogu!
Da bih ublažila suhoću o kojoj govorim dodala sam 200 ml vrhnja - šlaga, umjesto šećera u prahu kako piše u receptu po kojem sam radila.

Primjedbe