Enisina baklava...


I ako Bajram nije moj blagdan, baklave sam pravila i to po receptu za bajramske baklave moje drage prijateljice Enise... Vidjela sam predivne ovih dana ... bilo ih je da pamet stane od ljepote, ali meni su Enisine u srcu,  zato što su to one prave starinske baklave! Morala sam ih podijeliti s vama!


Priprema: 

Kupiti 1 kg gotovih kora za baklavu ili napraviti ovako: 
600-700 g brašna za vučena tijesta prosijati, dodati 5-6 jaja, malo soli, 3-4 žlice ulja i toliko vode da se umijesi fino i sjajno tijesto, ali ne pretvrdo! Podijeliti ga na 30 - 40 kuglica, nauljiti svaku i ostaviti pokriveno prozirnom folijom oko pola sata. Svaku razvući valjkom na pobrašnjenoj platnenoj podlozi što je moguće tanje...Pobrašniti podlogu i tijesto škrobnim brašnom...tako kaže Enisa !
Kore moraju biti prozirno tanke!
Slagati jednu do druge na veliku plahtu ... najbolje na krevet - tako radi Enisa, kako bi se malo prosušile!

TIRIT: 
Sastojci za veću količinu tako da ga uvijek imate i možete koristiti za razne slastice...  
1 kg brašna, pola litre ulja, 5 jaja, 1 maslac, 1 vanil šećer...
Rastopiti maslac i ulje... Sve ostale sastojke i brašno dodati u otopljeno maslo te promiješati dok se ne sjedini. Tijesto izribati na sitnijoj strani ribeža...osušiti na zraku pokriven gazicom..

AGDA:
1kg šećera, 800 ml vode, vanil šećer, na ploškice narezan limun...
Prokuhati i ohladiti...

Nadjev:  

400 g tirita, 600 g oraha, 250 g maslaca otopiti

Slaganje: 
Staviti koru u lim koji se dobro premaže maslom. Premazati prvu koru maslom, staviti na nju drugu koru i premazati je maslom... Rasporediti šaku mljevenih i šaku sjeckanih oraha, ali i šaku tirita. Složiti preko koru, premazati je maslom ... drugu koru, premazati maslom i opet orasi i tirit... i sve tako redati do željene visine... Ovo je bilo u velikoj tepsiji od štednjaka!
Složenu baklavu narezati po želji ... ja najviše volim ovako. Nož neka je oštar i tanak! Prije pečenja odozgo preliti vrelim maslom, da se ne dižu i zavrću kore. Peći u zagrijanoj pećnici na 180 °C oko 40-ak min. ( sve zavisi od pećnice )do lijepe karamel boje.
Vruću baklavu preliti hladnom agdom.

Napomena: Na početku i na kraju slaganja se stavi od 3 do 5 kora , po želji...



Enisa je bila zadovoljna , a vas ću valjda čuti...










Primjedbe